Przejdź do treści

Angielski dla firm – jak zorganizować kurs dla pracowników?

Języki obce przydają się w codziennym życiu, podróży, ale również biznesie. Coraz, więcej mniejszych lub większych rodzimych przedsiębiorstw wychodzi na między narodowy rynek lub chce dotrzeć ze swoją ofertą do obcokrajowców przebywających w Polsce. Aby takie działania były skuteczne, ważne jest stałe podnoszenie językowych umiejętności pracowników, szczególnie za pomocą kursów prowadzonych przez wykwalifikowanych lektorów. Jeśli również zastanawiasz się nad organizacją takich zajęć w swojej firmie koniecznie przeczytaj poniższy artykuł!

Zaplanuj, jak ma wyglądać kurs

Samo zatrudnienie lektora lub znalezienie szkoły językowej, która poprowadzi zajęcia, niestety nie wystarczy. Najważniejsze jest dobranie odpowiedniej metody nauczania oraz sposobu prowadzenia kursu. Najlepiej zacznij planowanie takich szkoleń od zrobienia rozeznania i przejrzyj kilka propozycji szkół z Twojej okolicy. Możesz poprosić też o indywidualną spersonalizowaną ofertę lub zajęcia próbne. Zwróć przy tym uwagę na to, że wiele zależy od tego na jakim poziomie są Twoi pracownicy oraz w jakim stopniu język będzie wykorzystywany w pracy.

Jak przeprowadzić kurs podstawowy?

Jeśli większość zespołu do tej pory nie miała kontaktu z angielskim lub jest na bardzo podstawowym poziomie najlepiej postawić na zajęcia ogólnotematyczne. To umożliwi zapoznanie się z wymową, najważniejszymi zwrotami oraz najpopularniejszymi konstrukcjami gramatycznymi. W tym przypadku musisz również zdawać sobie sprawę z tego, że komunikatywny poziom pozwalający na swobodną pracę w języku obcym zostanie osiągnięty w nieco dłuższym czasie.

Jak przeprowadzić kurs zaawansowany?

Inaczej będzie w przypadku osób średnio zaawansowanych lub znających język na bardzo dobrym poziomie. Dla nich możesz poszukać zajęć skupiających się na komunikacji biznesowej i słownictwie wykorzystywanym w branży. W sytuacji, gdy umiejętności językowe docelowo mają być wykorzystywane na co dzień w rozmowach z klientem dobrze sprawdzi się nauka metodą bezpośrednią, która skupia się mówieniu, a całe lekcje odbywają się tylko po angielsku. Jednak, kiedy w Twoim biznesie ważniejsze jest przygotowanie prezentacji, dokumentów i mailowa komunikacja wybierz kurs oparty o naukę zarówno mówienia, jak i praktyczne ćwiczenia form pisanych. Jeśli czujesz się na siłach koniecznie przygotuj sobie listę umiejętności jakie chcesz, aby pracownicy zdobyli podczas szkolenia i przedstaw je lektorowi.

Sprawdzaj rezultaty swoich pracowników

Szkoła wybrana? Plan zajęć ustalony? Nie osiadaj na laurach! To tylko pierwszy krok do podniesienia poziomu językowego Twoich pracowników. Kolejny etap to systematyczna weryfikacja zdobytych umiejętności. W przypadku kursów podstawowych poproś lektora o cykliczne testy sprawdzające. Dla osób bardziej zaawansowanych przygotuj pojedyncze zadania, które pozwolą im się wykazać np. mail dla zagranicznego klienta, ogłoszenie, ulotka lub prezentacja po angielsku z pomysłami na działania na zagranicznym rynku.

Bierz udział w zajęciach

Kurs językowy nie musi być tylko dla pracowników, również jako szef możesz wziąć udział w takich zajęciach. To świetny sposób na poznanie zespołu, ale również przekonanie się, jakie robi postępy z każdą kolejną lekcją. W sytuacji, gdy Twój poziom jest nieco wyższy i taka nauka nie będą dla Ciebie rozwojowa, postaraj się chociaż raz na kilka miesięcy pojawić na spotkaniu jako bierny słuchacz. Gdy wybierzesz ten drugi sposób nie zapomnij o pochwałach i docenieniu umiejętności swoich podwładnych, to sprawi, że nie będą się stresować Twoją obecnością.

Szybki kontakt!
+
Wyślij!